کارتریج های اچ پی را بیشتر بشناسیم | عملکرد بلید HP بلید یکی از قطعات مهم و حساس در برخی کارتریج های اچ پی است. بلید در برخی مدل ها وجود دارد و تاثیر مهمی بر کیفیت چاپ می گذارد و البته قابل تعویض است. همین موضوع باعث شده تا ما در این بخش به صورت تخصصی به نحوه ی کار این دستگاه در قطعات مصرفی ماشین های اداری اچ پی بپردازیم.

در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را قابل شارژ کنید ، لذا پیشنهاد می شود. تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با بلید با ما همراه شوید.

عملکرد بلید 

وایپر بلید یا همان قطعه ی بلید درون کارتریج های لیزری اچ یی می باشد. یکی از اصلی ترین وظایف این قطعه ، در کارتریج های اچ پی ،تنظیم میزان تونر روی مگنت رولر می باشد. البته در نظر داشته باشید که وظیفه ی اصلی این قطعه پاک کردن حجم تونر باقی مانده بر روی درام می باشد.

این قطعه از نظر عملکرد شباهت بسیار زیادی با برف پاکن خودرو دارد. در همین راستا پس از هر بار شارژ این قطعه وظیفه دارد تا تونر باقی را از سطح درام پاک نماید.

به طور کلی اگر بخواهیم با این قطعه بیشتر آشنا شویم باید بگوییم که : بلید از نوع لاستیک الکتریکی خنثی و شفاف است. قطعه ی  بلید تکمیل کننده وظایف داکتر نیز می باشد. در پرینترهای اچ پی، در هنگام پایان عملیات چاپ، بلید با پاک کردن تونر اضافه از سطح درام، باعث پیشگیری از ریختن تونر اضافه روی کاغذ در چاپ بعدی می شود. در نظر داشته باشید.

در صورتی که حین چاپ، تونر روی مگنت رولر باقی بماند،‌ توسط داکتر بلید پاک می شود .همچنین اصطکاک ایجاد شده در خلاف جهت مگنت توسط حرکت بلید، سبب افزایش کیفیت تونر می شود. به همین دلیل، بلید نقش مهمی در افزایش کیفیت چاپ برای پرینترهای اچ پی ایفا می کند.

 

عملکرد بلید 

 

 

رایج ترین مشکلات بلید در کارتریج های اچ پی

برخی از رایج ترین مشکلات کارتریج ها که مربوط به بلید است عبارتند از:

  1. در برخی موارد اتفاق می افتد که حین چاپ، خط باریکی در صفحه ایجاد و چاپ می شود. دلیل این مشکل می تواند ، وجود یک بریدگی در بلید باشد. این بریدگی سبب می شود بلید نتواند تونر را از سطح درام جمع آوری کرده و سپس ان را طبق وظایف خود تمیز کند. بنابراین علامت هایی در پایین صفحه ایجاد می شوند. این مشکل همچنین ممکن است به علت ساییدگی در بلید ها نیز رخ دهد.
  1. اگر صفحه چاپ شده به رنگ خاکستری باشد. نشان دهنده ی یک مشکل در بلید است. این مشکل زمان رخ می دهد که بلید فشار کافی را برای تمیز کردن تونر باقیمانده از روی درام را ، به آن وارد نکرده باشد. به همین دلیل در دور بعدی چاپ، صفحه به رنگ خاکستری در می آید. این اغلب زمانی رخ می دهد که بلید بدرستی در محل خود نصب نشده باشد. همچنین بلید قدیمی که با گذشت زمان سفت شده است، دچار این مشکل می شود.
  2.  گیر کردن درام که دلیل اصلی آن، نرم کار نکردن بلید است.

بلید بطور مداوم به درام فشار وارد می آورد. درصورت نرم کار نکردن بلید، به درام می چسبد و در همان مسیر به حرکت ادامه می دهد. در این صورت، فشار زیادی بر درام وارد می شود و بطور کامل گیر می کند.در این صورت، پرینتر دچار سروصدای زیادی می شود.که در این حال، یک کلاچ برای پیشگیری از آسیب های بیشتر در پرینترها تعبیه شده است.

 

 

رایج ترین مشکلات بلید در کارتریج های اچ پی

 

 

خرید و تعمیر بلید در نمایندگی اچ پی

خرید و استفاده از بلید اورجینال ، می تواند راه حل مناسبی برای چاپ بی عیب و نقص دستگاه های شما باشد. همانطور که گفته شد این قطعه تاثیر بسزایی در چاپ و روند آن دارد. از این رو پیشنهاد می شود اگر به جای خرید کارتریج ، شارژ این قطعات را انجام می دهید. از صحت و سلامت قطعات مصرفی همچون درام ، بلید ، مگنت و … مطمئن شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قطعات فابریک اچ‌ پی در ادامه همراه ما باشید.

همچنین لازم به ذکر است که شارژ و نحوه ی تعویض قطعات ، جنس قطعات و خیلی موضوعات این چنین می تواند در صحت و سلامت کارتریج و کیفیت چاپ شما تاثیر مثبتی داشته باشد. از این رو پیشنهاد می شود تا در صورت امکان خدمات مربوط به کارتریج های لیزری مشکی و رنگی خود را به نمایندگان و مارکت های مجاز اچ پی بسپارید.