در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را قابل شارژ کنید.. برخی از پرینترهای اچ پی شارژ نمیشوند و کاربران هم از پس هزینه خرید مجدد کارتریج برنمیآیند. اما چاره کار چیست ؟ ما در نمایندگی اچ پی آخرین متد برای بروزرسانی و update نرم افزاری پرینترهایی که شارژ نمیشوند را بکار گرفته ایم تا هزینه خرید مجدد کارتریج را برای شما کاربران گرامی حذف کنیم.

تصویر مرتبط با در نمایندگی اچ پی پرینترهای خود را قابل شارژ کنید. - نرم افزار حذف چیپ

انتخاب پرینترهای قابل شارژ

یکی از مهمترین اولویت ها برای کاربران در انتخاب پرینتر ، شارژ مجدد آن است. چرا که هزینه خرید کارتریج با قیمت های فعلی بالاخص برای پرینترهای جدید بسیار بالا و گاها غیر ممکن است. در برخی پرینترها قیمت خرید مجدد تونر از خود دستگاه گران تر و غیر منطقی به نظر میرسد. حال آنکه طبق سیاست جدید اچ پی قیمت اولیه این دستگاهها ارزانتر از نمونه هاییست که کارتریج آنها قابل شارژ هستند. چرا؟

بدیهیست چون شما پرینتر را یکبار میخرید ولی کارتریج را هر بار که تمام میشود تا پایان عمر دستگاه باید خریداری کنید. پس اچ پی به سمتی میرود که با تولید پرینترهای ارزان کاربران را ترغیب به خرید کرده و از سویی دیگر مکانیزم به کار رفته در کارتریجها را طوری طراحی میکند تا غیر قابل شارژ باشند. آن دسته از چاپگرهایی هم که قابل شارژ مجدد هستند بسیار گران و غیر اقتصادی هستند.

راه حل این مشکل چیست ؟ | برای درک بهتر راه حل بیایید ابتدا دلیل شارژ شدن یا عدم شارژ کارتریج ها را بررسی کنیم. در نوشته های مربوط به کارتریجهای HP بطور کامل در مورد شارژ کارتریج و قطعات به کار رفته در آن توضیح داده ایم اما در این مطلب قصد داریم برای تشریح اینکه چطور میشود سیاست های HP را به نفع کاربران تغییر داد بیشتر در مورد اینکه چرا بعضی از کارتریج ها قابلیت شارژ دارند و برخی دیگر نه ،، صحبت کنیم.

در نمایندگی اچ پی پرینتر

چه پرینترهایی قابل شارژ هستند؟

پرینترهایی که چیپست آنها در بازار موجود است و پس از صفر شدن چیپست در پی اتمام تونر قابل تعویض هستند و پرینتر ، کارتریج را مجددا به عنوان یک کارتریج نو تشخیص میدهد. این نوع پرینترها البته در سال های قبل تر برای این از چیپست استفاده میکردند تا در صورت اتمام تونر و صفر شدن چیپ پرینتر دیگر کارتریج مصرف شده را بعنوان یک کارتریج نو شناسایی نکند و ارور تعویض کارتریج داده و به حالت آماده بکار درنیآید. خوب این مشکل که بیشتر در پرینترهای لیزری رنگی مشاهده میشد در همان سال های قبل حل شد. چگونه ؟ با تولید چیپست های سازگار با پرینتر و امکان تعویض چیپ هنگام شارژ مجدد کارتریج این امکان فراهم شد تا پرینتر دوباره به حالت آماده بکار در بیاید.

اما اخیرا اچ پی سیاست جدیدی اتخاذ کرده این کمپانی با تولید پرینترهایی که چیپ تعویض شده را شناسایی نمیکنند باز هم قصد تحمیل خرید کارتریج به کاربران را در اولویت سیاست های خود در تولید ماشین های اداری دارد. در واقع نسل جدید پرینترهای لیزری مشکی و رنگی تک کاره و چند کاره دستگاههایی هستند که حتی پس از تعویض چیپ ،، کارتریج را شناسایی نمیکنند.

البته همانطور که گفته شد همچنان دستگاه هایی هم تولد میشود که قابلیت شارژ مجدد را به کاربر میدهد اما قیمت این دستگاهها نسبت به دستگاههایی که قابل شارژ نیستند در بازار ایران خیلی بالاتر و خارج از توان مالی بسیاری از کاربران است. اچ پی میداند همواره مشتریان در اولین نگاه ،، قیمت را ملاک انتخاب خود قرار میدهند. پس روز به روز تنوع دستگاههای ارزان قیمت اما غیرقابل شارژ را بیشتر و بیشتر کرده است.

چاره کار چیست ؟

در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را قابل شارژ کنید | hp printer update | چگونه شارژ مجدد در پرینترهای جدید امکان پذیر است ؟

تعمیر کارتریج اچ پی در نمایندگی | اخیرا به دنبال تعویض چیپ برروی کارتریج و هنگام شارژ ،، امکان تغییر برروی عملکرد پرینتر و دیتکت کارتریج صورت گرفته که پردازش چیپ را همانند دستگاههای قابل شارژ در گذشته تغییر میدهد. به زبان ساده تر با انجام تغییرات نرم افزاری برروی پرینتر و آپدیت کرد آن پرینتر چیپ جدید را همانند چیپ قبلی که برروی کارتریج اولیه بوده شناسایی کرده و دیگر ارور عدم شناسایی کارتریج نخواهد داد و به حالت آماده بکار در میآید.

این راه کار جدید کاربران را از خرید مجدد کارتریج بی نیاز و استفاده از چاپگر را مقرون به صرفه میکند. اما نکته بسیار مهم اینجاست که در این روش جدید کاربران حتی برای شارژ های بعدی هم دیگر نیازی به خرید چیپ نداشته و با همان چیپ های عوض شده در شارژ اول میتوانند برای دفعات قبلی فقط تونر خود را شارژ کرده و از خرید چیپ هم بی نیاز شوند.

قبلا اینگونه بود که با هر بار شارژ مجدد چون چیپ های قبلی صفر میشد الزاما چیپ کارتریج باید تعویض میشد. اما در این روش نرم افزاری با یک بار نرم افزار کردن دستگاه و تعویض چیپست ها دیگر نیازی به تعویض چیپ در شارژ های بعدی نیست. این مسئله حتی بیشتر از قبل شارز کارتریج را برای کاربران مقرون به صرفه خواهد کرد. ما در نمایندگی اچ پی با نصب نرافزار برروی پرینتر ،، در هنگام شارژ کارتریج امکان پردازش همیشگی چیپست ها را توسط پرینتر برای شارژ های مجدد تونر فراهم کرده و استفاده از پرینترهای لیزری رنگی و مشکی HP را مقرون به صرفه تر از قبل کرده ایم.

hp printer update

نسل جدید چیپ ها

در واقع نسل جدید چیپست ها هم در چاپگرهای رنگی و هم در چاپگرهای مشکی بگونه ای آپدیت شده اند که بعداز صفر شدن همچنان قابل استفاده و دیتکت خواهند شد. در نسل جدید این تراشه های جادویی شاهد تغییرات چشمگیری در عملکرد و پردازش هستیم که کاربر را از خرید چیپ در هر بار شارژ بی نیاز خواهد کرد. چیپست با سطح تونر در کارتریج پایین میآید اما پس از صفر شدن هم توسط چیپ ریدر خوانده شده و پرینتر را به حالت آماده بکار در میآورد.

با آپدیت پرینترهای رنگی و مشکی در نمایندگی از امکان شارژ دائم و بی نیاز از خرید چیپ مانند دستگاههایی که در قدیم تولید میشد بهره مند خواهید شد. بروز رسانی چاپگرها در واحد فنی HP گام مهمی در کاهش هزینه های هنگفت خرید کارتریج بوده و کارشناسان ما را در ارائه خدمات بیشتر یاری میکند. همچنین کاربران را به سمت یک خرید ارزان و متنوع سوق خواهد داد. با توجه به اینکه این امکان در تنوع پرینترهای تک کاره و چندکاره ( سه کاره و چهار کاره ) قابل ارائه هست کاربران امکان بیشتری را برای انتخاب خواهند داشت.

ایا نصب نرم افزار پرینتر را دچار مشکل میکند؟

نصب نرم افزتر فقط امکانیست برای تغییر عملکرد پرینتر در خواندن چیپست و سازگاری با چیپ های تعویض شده. پس هیچ مغایرتی با عملکرد مکانیکی و برقی دستگاه نخواهد داشت. قطعات داخلی پرینتر که برخی مصرفی و برخی دیگر غیر مصرفی هستند اختلالی از این موضوع پیدا نخواهند کرد. قطعات مصرفی همچون پد و پیکاپ ( کاغذکش ) که به مرور بر اثر استفاده زیاد مستهلک میشود و یا فیوزینگ که شامل فیلم و پرس و هیتر است بر اثر کارکرد بالا و دمای زیاد و کاغذ نامرغوب یا گیر کردن و مچاله شدن کاغذ درون پرینتر معیوب میشوند و یا حتی قسمت های بردی و الکترونیکی که بصورت مستقل عمل میکنند هیچگونه ارتباطی با موضوع نرم افزاری کردن دستگاه ندارند. از اینرو آسیبی هم نمیبینند.

ایا تعویض چیپست برروی کارتریج ها هنگام شارژ به کارتریج اسیب میزند؟

کارتریجها بخش مجزایی از پرینتر هستند که نه تنها خرابی آنها قطعات داخلی پرینتر را دچار اختلال نمیکند بلکه قطعات داخلی خود نیز به دلیل کارایی مجزا بین قطعات دچار اختلال نخواهد شد. درام کارتریج اگرچه تاثیر مستقیم از بلید و مگنت و فوم رول میگیرد اما غالبا بصورت مجزا آسیب میبیند. فوم رول و مگنت بر اثر استفاده غیر استاندارد و کاغذ نامرغوب و یا وجود اشیاء خارجی مانند سوزن منگنه لابلای کاغذ ها آسیب میبینند. اما هیچکدام از این قطعات ارتباط کاری با چیپ ریدر پرینتر و نصب نرم افزار برروی دستگاه ندارند. قطعات مربوط به بدنه که شامل مخزن تونر و مخزن بک تونر میشوند نیز هیچگونه اختلالی در عملکرد نخواهند داشت.

تعویض چیپست

ایا تعویض چیپ و نصب نرم افزار برروی پرینتر ، سرویس های دوره ای را مختل خواهد کرد ؟

سرویس های دورهای دستگاه منوت به رعایت استانداردهای کاربری و توصیه های نوع مصرف دستگاه میشود. پس چنانچه نصب نرم افزار از طریق نمایندگی شرکت اچ پی و بصورت استاندارد انجام شود تمامی سرویس های دوره ای را شامل خواهد شد. این سرویس ها شامل بازدید دوره ای در بازه های زمانی مشخص و مختص به هر دستگاه در واحد پشتیبانی اچ پی برای کاربران HP خواهد بود.

ایا قابل شارژ کردن پرینترهای اچ پی آنها را فاقد گارانتی و پشتیبانی شرکتی خواهد کرد ؟

چنانچه نصب نرم افزار و قابلیت شارژی شدن پرینترها در نمایندگی اچ پی و توسط تکنسین های دوره دیده و مجرب و مورد تایید شرکت صورت پذیرد نه تنها که گارانتی دستگاه را از بین نمیبرد بلکه شامل خدمات و پشتیبانی مضاعف نسبت به حالت اولیه دستگاه توسط شرکت خواهد شد. کاربران با نصب نرم افزار میتوانند علاوه بر دریافت خدمات استاندارد اچ پی که روی همه دستگاه ها هست از خدمات و پشتیبانی شارژ کارتریج و تعویض چیپ و بازدید دوره ای بهره مند شوند.

برای قابل شارژ کردن پرینتر خود به کدام مرکز از زیر مجموعه های اچ پی مراجعه کنم ؟

در این خصوص همانطور که در نوشته های قبلی هم اشاره شده سایت hp-nic.com که از زیر مجموعه های مرکز ماشین های اداری و رایانه اچ پی آبا hpaba محسوب میشود جهت معرفی مراکز مجاز اچ پی در تهران و شهرهای دیگر راه اندازی و بروزرسانی گردید. لذا کاربران گرامی میتونند با مراجعه به سایت مذکور از آخرین و بروزترین مراکز زیر نظر خدمات اچ پی مطلع شوند.

hp-nic.com

چرا قیمت این نوع چیپست ها نسبت به چیپست های قدیمی که هربار باید تعویض میشدند گرانتر است ؟

چیپست های قدیمی به دلیل این که یکبار مصرف بودند و پس از هر بار شارژ با کاهش سطح تونر صفر میشدند و در واقع نقش کنتور شماره انداز را در دستگاه ایفا میکردند با متریال ضعیف تر و طبیعتا قیمت پایین تری تولید میشدند. بدیهی ست که چیپ های جدید با بهرگیری از تکنولوژی بکار رفته جدیدتر نسبت به نمونه ای قبلی کارایی بالاتری دارند و با توجه به اینکه یکبار مصرف نیستند و قرار است که مدت زمان بیشتری را روی کارتریج سپریکنند از متریال قوی تر و کیفیت بالاتری برخوردار هستند که طبیعتا قیمت تولید آنها را بالاتر از نمونه های قبلی خواهد برد.

آیا چیپست های جدید اصلا خراب نمیشوند ؟

تمامی تراشه های الکترونیکی و چیپ های مصرفی برروی کارتریج های اچ پی چه قدیمی و چه جدید در برار اختلالاتی همچون نوسانات و امثال آن آسیب پذیر خواهند بود و این ارتباطی به متریال و عملکرد چیپ نخواهد اشت. برخی از کاربران اشتباها تصور میکنند به دلیل قیمت بالای چیپ های جدید امکان خرابی در این قطعه نزدیک به صفر است. اما این تصور کاملا اشتباه است.

چرا چیپ ها تعمیر نمیشوند ؟

تراشه ها به دلیل نوع مکانیزم و به جهت عملکرد قابل تعمیر نیستند و فقط در صورت خرابی باید آنها را تعویض کرد. زمانیکه پرینتر چیپ را تشخیص ندهد و به حالت آماده بکار در نیاید چاره ای جز تعویض چیپست و جابجایی آن با یک چیپ نو نیست. لذا با نگهداری صحیح از آنها و پایین بردن احتمال سوختن آنها میتوان عمر این قطعات را بالا برد.

در نمایندگی اچ پی پرینتر printer

چرا چیپ ها صفر میشوند ؟

طراحی چیپ به گونه ایست که با پایین آمدن سطح تونر و براساس تعداد پرینت دستگاه همانند کنتور شماره انداز عمل کرده و صفر میشوند. چون چیپ قرار است علاوه بر آماده کردن دستگاه به حالت ready مقدار مواد مصرفی درون پرینتر را در صفحه display نمایش دهد پس با کاهش آن صفر خواهد شد. اما در بسیاری از موارد اگر کاربر متوجه این موضوع باشد و کارتریج را پیش از صفر شدن شارژ کند امکان استفاده مجدد در شارژ بعدی را خواهد داشت. در چیپ های جدید این مورد هم رفع شده و پس از اتمام شارژ همچنان میتوان از چیپ های قبلی استفاده کرد.

مدل ها و پرینترهایی که شارژ میشوند

تمامی پرینترهای لیزری قدیمی مشکی و رنگی مانند تک کاره ها ، سه کاره ها و چهار کاره ها قابل شارژ هستند. و حتی در برخی از آنها که معمولا لیزری مشکی هستند نیازی به تعویض چیپ هم نیست چون چیپ پس از صفر شدن موجب ارور اتمام کارتریج در دستگاه میشود اما دستگاه به حالت آماده بکار درآمده و همچنان با رد کردن ارور پرینت میگیرد. برخی از این دستگاهها مانند -12-1132-26-130-127-426-1102-1005-1006-2035-2055-1606-1505-1522-1320-1536-5L-6L-1100-1200-1300-4 و بسیاری دیگر از لیزری های مشکی شامل این دسته بندی میشوند. البته لیزری رنگی های قدیمی را هم نباید فراموش کرد این دسته از پرینتره هم قابل شارز هستند فقط همانطور که گفته شد میبایست چیپست آنها عوض شود این چاپگرها هم در هر سه دسته تک کاره ، سه کاره و چهارکاره مشاهده میشوند که برخی از آنها عبارتند از : 1025-1415-1215-1312-5550-5225-5525-477-1006-2025-2500-3600-3700-4600-4700-4800

کدام پرینترهای قابل شارژ نیستند و باید قابل شارژ شوند ؟

اکثر پرینترهای جدید ارزان قیمت در دسته های خانگی و اداری بصورت تک کاره سه کاره و چهارکاره بدون نصب نرم افزار قابلیت شارژ مجدد ندارند. این پرینترها همانطور که در ابتدای نوشته اشاره شده به جهت سیاست های سوددهی بیشتر از حجم تونر کمتری هم نسبت به نسل های قدیمی تر برخوردار هستند. اتمام زودهنگام تونر در این دستگاهها و عدم امکان شارژ برای کاربران درخواست خرید مجدد کارتریج های نو را بالا خواهد برد و این همان چیزیست که اچ پی میخواهد. برخی از این دستگاه ها عبارتند از : 107-111-211-236-150-1179-282-182-178.

در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را بروز کنید./در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را قابل شارژ کنید./در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را به نرم افزارهای روز مجهز کنید./در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را با تونر اصلی شارژ کنید./در نمایندگی اچ پی از چیپست های استاندارد وسازگار با HP استفاده کنید./ در نمایندگی اچ پی پرینتر های خود را به بهترین شکل پشتیبانی کنید.

تصویر مرتبط با در نمایندگی اچ پی پرینترهای خود را قابل شارژ کنید. - find your printers