هایhp کارتریج های hp ، درباره کارتریج هایhp | مگنت چگونه کار می کند | در این بخش تصمیم داریم تا در ارتباط با عملکرد مگنت ها در کارتریج های اچ پی بررسی های لازمه را انجام دهیم.

به طور کلی مگنت ها به عنوان یک قطعه مصرفی با خاصیت مغناطیسی درون کارتریج های اچ پی قرار می گیرند. ماحصل قرارگیری این قطعات درون کارتریج های اچ پی ، چذب تونر از مخزن و انتقال پودر مورد نیاز به درام می باشد. در نظر داشته باشید که مگنت به عنوان یک قطعه ی مصرفی قابل تعویض در کارتریج ها به حساب می آید.

 

 

 

مگنت در کارتریج های hp

همانطور که گفته شد، مگنت ها به عنوان یک وسیله ی مغناطیسی به شکل استوانه های مشکی رنگ درون کارتری ها قرار می گیرند.در نظر داشته باشید که مگنت ها از دو لایه ی داخلی و بیرونی تشکیل شده اند.

داخل این لوله فلزی، یک مغزی آهنربایی یا شافت قرار دارد که توسط یک روکش از آهنربای اصلی نگهداری می شود. همچون تمامی آهنربا های موجود ، یک سمت این مگنت ها با قطب مثبت و سمت دیگر با قطب منفی می تشکیل شده اند

 

 

مگنت در کارتریج های hp
کارتریج های hp

 

 

حال وظیفه ی مگنت ها در کارتریج های اچ پی چیست ؟ مگنت، با جذب تونر و نگهداشتن آن ذرات بروی سطح خود، موجب انتقال پودر به مرحله بعدی می شود. انتقال پودر تونر به درام، وظیفه اصلی مگنت رولر ها در کارتریج است. در نظر داشته باشید که تماما این کار را توسط جریان های مغناطیسی موجود در مگنت انجام می شود. از نمایندگی اچ پی کارتریج های اصلی را بخرید ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

عملکرد مگنت در کارتریج پرینترهای hp

همانگونه که اشاره شد، مگنت دارای خاصیت آهنربایی است و دارای یک قطب مثبت و یک قطب منفی است. در پرینترهای لیزری، کارتریج معمولا دارای دو قسمت مخزن ضایعات تونر و مخزن اصلی می باشند. غلطک مگنت (که به آن غلطک دولوپر نیز شناخته می شود) روی مخزن اصلی قرار گرفته است.

غلطک مگنت، پودر یا تونر داخل مخزن اصلی را با چرخش خود از داخل مخزن به سمت درام منتقل می کند. درواقع، همانگونه که گفته شد، خارج کردن پودر از داخل مخزن و انتقال آن به سمت درام، نقش اصلی غلطک مگنت می باشد. مگنت در کارتریج های hp، دارای شافت آهنربایی است که این شافت، داخل لوله ای فلزی قرار دارد. این شافت ثابت است و به واسطه یک چرخ دنده، لوله رویی به چرخش درمی آید.

بسیاری از کاربران در ارتباط با نحوه تشخیص مشکل در مگنت ها سوالاتی را مطرح نموده اند که در ادامه به بررسی این سوالات پر تکرار می پردازیم. در نظر داشته باشید که یکی از مهمترین و پر تکرار ترین مشکل در مگنت ها پس از از دست دادن خاصیت خود ، مربوط به کم رنگ چاپ کردن اسناد کاربران می شود. لذا در نظر داشته باشید ، هنگامی که چاپ شما دچار مشکل و کم رنگی شد ، می توان با تعویض کارتریج این عیب را بر طرف نمود.

نشانه دیگر برای خرابی مگنت این است که نقاط و لکه های سیاه روی کاغذ می باشد. همچنین در حالتی که چاپ به صورت ابری شکل و کمرنگ انجام شده باشد. می تواند یکی از اصلی ترین دلیل نقص مربوط به  مگنت ها شود.

 

 

عملکرد مگنت در کارتریج پرینترهای hp
کارتریج های hp

 

 

 

نمایندگی فروش و تعمیر مگنت کارتریج های hp

لازم است تا برای رسیدن به ثبات در چاپ به محض مشاهده نشانه های خرابی مگنت، برای تعویض مگنت در کارتریج های hp خود به نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید. البته شایان به ذکر است که تمامی خدمات مربوط به ماشین های اداری و رایانه ای در نمایندگی رسمی اچ پی قابل پیگیری بوده و از این حیث می توان این اطمینان را به کاربران داد که می توانند در سریعترین زمان ایرادات مربوط به دستگاه خود را برطرف سازند.

با مراجعه به نمایندگی رسمی، میزان خرابی این قطعه توسط کارشناسان بررسی شده و نسبت به تعمیرات آن اقدامات لازم صورت می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در راستای نگهداری کارتریج های لیزری HP وارد لینک قرار گرفته شده شوید . از توضیحات کارشناسان ما در نمایندگی رسمی اچ پی  شوید.